Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
4

Appointment

Haa...pagi td seawal pkl8.15 pagi aku telah pun menggerakkan kaki ke Klinik Gigi Dr.Zarin.semangat nih,appt pkl9.30.Ya la.dok pikiaq nak nek LRT apa suma lg mau lmbt.Pas2 nek LRT ramai gila kalah time nek KTM sbb rasa2 aku la,yg tu first train kot.penuh org.last skali aku pn x muat so aku pn masuk 2nd trainla senang.

Smpi Cempaka,amek teksi apek cina tu.mula2 aku sorg ja ntah tetiba ada akak ni nk nek gak ngan aku.xpala biaq p.pastu dia kata nk p mahkamah,and surprisingly,apek tu hntr akak tu dulu.pastu meter time akak tu dah rm5+.and smpi time aku plak,rm7.20.xpasai2 aku kna byr rm7.ish ni geram ni.dhla nk nek LRT b4 tu pun teksi dh rm5+. Dr smpi pkl10.Tp seb bek aku org 1st kena pggl masuk dlm.

Dr kata gg aku xpayah cabut tp kena buat Root Canal Treatment kat 1 gigi yg dah mati ni.Sedih sbb dia mati.Tp hidup perlu diteruskan.Takpa lah.And Dr tnya,kenapa nak buat braces? Aku pun jwb la,Dr,gigi saya ni dah semakin berlapis.Dulu x la macam ni.Lagi perasan bila amek gmbr.Dr plak balas,OK,senang cakaplah.Awak terasa macam Halimah ke?

Hahha...time ni seyes aku nk renggah gelak.Aku tau dia mksdkn Halimah Jongang tu.And aku gelak n jawab,Takla smpi mcm tu,Dr.hahah...

Pastu Dr buat scaling sket n pasang separator (getah nk jarakkn gigi).OK,so next Monday bleh psg ortho.Yay !

Pas2 nk blk plak tahan teksi lg.Kena lg rm5.80.Nek LRT smpi Titiwangsa dr Cempaka sbb ada SSM kat KCKL.lg rm2.80.Pastu tukar monorel ke Chow Kit plak rm1.20.Hmmm..dah berapa?

Pas2 p buat SSM ada la 3 subject.mula2 gpang nk cancel sbb akak yg jaga kunci makmal senaman tu exam n x balik lg.Yg subjects kami ni plak tgk study week .kesian la sbb depa kna tunggu instead of ddk bilik n study.Aku cakap,abih tu aku mai cni buat apa.penat aku tukar train.

Tak lama pas 2,bilik senaman pn dibuka.And kami siap2 measure suma aku turun tgkt G and rupa2nya ada bas p HUKM.Alhamdulillah,selamat duit aku.

p.s : kena berkira duit la,JPA x masuk lg.Tp naseb la aku bukannya duit smpi kering dah.Beringat sebelum kena !

4 comments:

SyarifatulNadiah said...

zoi.hg nak pasang braces ka..berapa dia caj weh

nurhafizoh said...

yes2..aku nk psg dh khamis depan insyaallah..caj braces saja rm3000 atas bawah.harap maklum.hehe..

Anonymous said...

i tgh survey pasal klinik gigi dr zarin.. then i jumpa ur blog pasal klinik tu.. i just nak tanya.. ok tak treatment kat sana??

nurhafizoh said...

oppsss..sorry xperasan lgsg komen ni..ok sgt,Dr baik ! syok ja.murah plak tu berbanding dgn klinik gg lain.sila lah ke Klinik Dr Zarin :P

Post a Comment