Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
4

my family :-)


assalamualaikum semua..
entry kali ni nk crita serba sedikit psl my family..ttba ter'homesick' plak..pdhl esok nk blk dah..

Abah a.k.a Md Hussin B.Md Noor
Abah ni seorang yg cool n rileks ja..hehe..dulu waktu kecik2 on the way blk kg mesti men teka teki ngan abah dlm keta..pastu klu btul abah bg habuan la sket(habuan means money lerr)..dulu klu blk kg,slalu ikut abah g sungai ,mandi2,sauk ikan..best2..dulu abah keja telekom,pnah g Jepun,Telekom hntr jd duta skejap..hehe..abah suka masak n mkn kari..tiap hari kari..uish,tiap2 hari beli santan..n mskn mesti berasaskn santan..bahaya ni..skrg abah dh retired n abah jd ahli HPA..so sapa2 yg nk beli kopi radix or radix Cola etc..blehla order dr saya ya..hehe..abah pnah ckp dia suka suzuki swift n hrp aku beli suzuki swift nnt,blehla tumpang(bleh2..bkn tumpang sja,amik trus pn bleh..)..abah ni seorang yg pnyabar n suka mlawak ngan anak2 dia..pernah skali akak aku tnya,"abah,abah ada harta apa abah??"..then,abah aku menjawab,"anak2 abahla harta abah"..huhu...sayu benar bunyinya..huhu..rindu2..dulu pnah gak tnya abah,"knapa bbh nama k.ngah hafizoh bkn hafizah??",pastu abah pun menjawab,"ni abah amik nama dlm majalah,ejaan arab sket"..hmm,aku pun ok la dgn jwpn tuh..lg 1 benda yg aku kesian kt abah,aku tau abah terkilan sbb xsempat jmpa arwah tok b4 tok koma..dhla b4 meninggal arwah asyik menyebut2 nama abah(mgkn sbb abah sangaaaatt lalu blk kg,every week pn blk)..waktu tok wan(ayah abah) mniggal pn xsmpt jmpa gak..sian abah..(mood nangis)..btw, skrg ni xmen dh teka-teki..abah men cabut uban plak ngan hadi..n hadi pun mendapat habuan..syokla tu hadi..dhla charge mahal..

Mak a.k.a Khotijah Bt.Yasin
Hmmm...mak saya ni garang sket orgnya esp bila time mengajar..kt umah pn strict gak..mgkn nk bg anak2 dia berjaya..stakat ni suma berjayala,alhamdulillah..kat skolah dulu klu mak aku msk kelas mngajar fuhhh..semua org tunduk xberkelip..haha...tp berkesan sbb ramai yg dpt A..mak aku sgtlah kurus n kecik,plg kurus antara anak2nya..hehe..kasut pn saiz 4 ja..tp mak aku merupakan sumber inspirasi n smgt aku..mak aku ni seorang yg sgt tabah aku rasa..sbb mak kehilangan ayahnya sewaktu umur 10 tahun..n time tok sebelah mak meninggal,kami trus blk n memecut kereta smpi xsdar kunci trtggl kt bonet kereta..igt g dulu2 aku xmnat lgsg Sejarah,siap pnah dpt D lagi time lower form(lower form aku seorang yg pmalas ok!!)..pastu mak aku telah menuturkn satu ayat yg cukup berkesan d hati aku..huhu...dia ckp,"Sejarah bukannya ssh pn,sjarah tu xkan berubah,klu hafal ,confirm bleh jawab"..time tu gak aku berjinak2 ngan dunia sejarah ni,trus jd minta,.siap ada bdk klas aku pggl Sejarawan lg..haha..lawak2..mak aku pn suka mmasak mknn yg sedap2..esp time puasa..everyday buka puasa yg sedap2..klu sahur baru mkn nasi,tu pun siap bbh herba2 sket,xmau bg perut msk angin n siap buat susu lg..baik kn?kn?kn?

Kak Long a.k.a Nur 'Atiqah
Waktu aku kecik2 sgt rapat ngan k.long,maybe sbb km beza setaun ja..hbs,aku nk kawan ngan sapa lg..dulu slalu main ptg2 ngan geng2 kuarters kt tmn impian..men bantal lemak..pastu curi bunga ros kt umah org,curi lidah buaya sket..haha..tu kecik2,dimaafkn kot..hehe..k.long skrg amik Farmasi kt IIUM kt Kuantan..ibarat katanya,Kuantan bknnya ada apa2,asyik mkn ikan keli ja..nk mkn ayam plak,xsuka sgt ayam2 nih..satu pepatah yg pernah dberikan kpd kami.."If You hate something,and You cannot change it,Change the way You think about it"..btul3..aku stuju dgn pepatah itu..skrg k.long dh kawen,mgkn lpas ni jrg blk umah kot sbb ada komitmen len..huhu..

Kak Chik a.k.a Nurul Nadiah
Seperti yg tlh diberitahu sblm ini,k.chik sdg study buat A-level kt INTI utk fly ke US..sorang ja yg bleh p oversea stakat ni(huhu..sedih2..aku apply gak n dtolak oleh JPA)..dia ni mmg la kamceng sbb kami ni satu kepala..byk minat benda yg sama..cthnya Harry Potter,Bola(EPL,UEFA..dulu2 lyn ar,skrg bilikku tiada tv,cmna mau tgk),Prison Break,SuJu n mcm2 lg..tp yg xbestnya dia mnat Chelsea(sgt berminat dgn Lampard!!) but I opt for Barca.kdg2 gaduh gak..yg xpuas atinya aku ni pnyala mnat Deco,skali Deco transfer g Chelsea..huish..sngaja mencari nahas Deco nih..my arch enemy tu..yg peliknya knapa dia ni minat sgt kt Food Science..rugi ja dpt straight As SPM dulu..eh2,xrugi2..DIVERSITY..lagi satu,dia ni sgt anti kaler pink..tatau pasaipa..too feminine,maybe..

Iha a.k.a Nur Sabiha
Yg ni mmg keja buat lwk n bergelak ketawa dgn aku n adik kadik(adik beradik edisi bhs abah aku) yg lain..hmm,xmnat maths tp amik gak Akaun n Add Maths..Add Maths ok lg,tu Akaun tuh..klas dia wajib plak amik..xpatut2..ksian kna amik 13 subjek..huhu..suka melukis n guess what,ambition dia adalah nk jd "Pembantu Rumah a.k.a org gaji"..bek xyah amik science..rugi2..taun ni jd prefect plak..hope u'll get good result in Spm n can go to Korea or Japan..blehla k.ngah g mlawat nnt...hehe..ni plak minat AC Milan n Kaka skali..

Ida a.k.a Shahida Hilal
Yg ni mak xpuas hati sbb dr Form 1 smpi Form 3 (skrg),asyik ddk klas ke-3..haha..xtaula apa nk jd..xkn nk jd blacksheep of the family kot?haha..xkot..dia ni join Band kt Asma..tu yg result xbrpa bleh p tuh..huhu..dia ni mnat bola gak..minat MU..go MU..i support any club but Chelsea..yeah22..dia nilah yg mengintroducekn kumpulan Super Junior(SuJu).,NewS,Yamapi n byk lg...dan penjual setia roti telur aku..haha..

Hadi a.k.a Mohd LutfilHadi
Memandangkan dia adalah the only boy dlm family,mmgla manja..nk apa suma beli..suka tunjuk skill bola dia di hadapan kami smpi xterlayan dibuatnya..haha..sian Hadi..hmm,budak ni malas gak tp pandai..heran btul sbb mcm mls buat keja skolah..tp bla tnya,suma dh siap..dulu kecik2 comey,skrg dh smakin glap sbb slalu men bola ptg2 dr pkl4-7..huish,kalah pemain bola kedah dok training..dia nih byk suka pki Jersey..xkesahla club mana pn..dulu waktu dia kecik2 n kami g mana ntah..pastu time tu kami takut apa ntah..ttba dia ckp.."jgn takut,Hadi kn ada"..cm lawak pun ada sbb dia time tu mcm 5@6 tahun,tp bertindak sbb protector..ceh,bajet a tuh hadi..haha..

Awa a.k.a Nurul Najwa
Awa ni seorang yg rajin,srh apa suma buat..contohnya,"Awa,tlg amikkn air masak.K.ngah dahaga sgt nih"..pastu akan muncullah Awa dgn segelas air Oren..dia ni lg baik ngan K.long..mgkn sbb dia suka berjalan2@bershopping sama cm K.Long..tp dia ni slalu dpt no yg bkn top 3 arr...n slalu kna 'tegur' ngan mak..haha..bru darjah 3,tp mmg rajin la dia ni..tp ksian awa,dia ada pneumonia(aku suspect la)..tp cm prolonged ja CAP dia,sbb on nebuliser lg..mgkn sbb mls mkn ubat kot..haha..


huhu...rindunya nk blk umah n bergelak ketawa ngan family..bertukar2 crita psl kehidupan d KL ni..bleh rilek2,bleh masak spagetti di rumah..huhu...lapar..lagi 1 yg aku rindu..nk blk umah tok..rindu plak Arwah Tok..xsempat nk grad n treat tok..huhu..Al-Fatihah..yg pastinya raya tahun ni xkan sama ngan raya sebeluum2 ni..waaaaa...sedih2..

4 comments:

SyarifatulNadiah said...

hadi tu lawak la.tpi hg harus tau crita afwan adik aku.bila aku atopon kakak aku ckp takut, dia akan tunjuk dada dia ngan jari telunjuk dan dgn megah berkata 'abang ada!'

Anonymous said...

haha..sama la syarie ooiii...

Anonymous said...

uit..family hang dah betambah sorg la...abg long ang mane?

nurhafizoh said...

nnt la aku upload gmbr kawen depa..hehe..

Post a Comment