Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
0

Derma Darah

Punya la lama x derma darah..aku rasa dh lama,since aku msk 4th yr ni baru sekali kot,time Psikiatri kot..Ntah,mls nk cari buku merah tu utk refer last date bila..

Bila PPUKM nk buat kempen derma darah lg? Kata sebulan sekali,xdak pn last month aku tgk..Ka mmg xdak poster? Selalunya akan ada poster buat promotion..

Aku menunggu utk derma darah terakhir kali ni?

Sbb apa?

Laa,kan penderma mestilah 45 kg ke atas..Tp aku berhasrat nk jaga mkn semula,sbb mcm berat bdn dh naik sket..Rasa ja,pdhl timbang2 sama ja..Gila weight-conscious(WC)..Sbnrnya aku bknnya WC pn,tp saja nk jaga pemakanan seimbang(konon) supaya senang di hari tua (insyaallah).Sbb ritu time aku diet dulu2 mmg rasa healthy,bdn rasa ringan (Ya la sbb dh turun berat tp skit ja la ),pastu mkn pn rasa berkhasiat (although dok mengidam nk makan pizza la,ayam goreng la mcm2)..

Lg 1,plg best tu bila jogging petang2 kat tasik permaisuri (baru td lepas lecture aku tau yg kt tasik ni dulu ada org penah mati)..wooo takut..Bila jogging,klu peluh plg byk tu kira menang la(klu lwn jog)..tp bknnya stail lwn2,jog 1@2 round pn ckp..mula2 rasa besar tasik tu..Tp bila dh lama2,rasa cm kecik plak..mngkn sbb slalu lalu kt situ..Bila peluh memercik,perggghhh..rasa mcm dh byk kalori terbakar (wpun peluh is not a direct indicator for fat burning)..haha..rasa puas weh !! Klu ujan plak,g gym ngan Nora.smgt gila,tp gym xbest sbb buka kipas pastu stakat bleh men yg beskal,dumb bells tu apa sgt..aku nk threadmill at least !! haha..demanding nampak..
Lagi 1,klu jog kt tasik ni,bleh gak terjmpa org buat shooting ka..

Baru2 ni aku jmpa Kamal Adli(Bionik) and Jue Aziz tgh shooting.Kamal dok men gitar kat Jue.Esok tu kluar Metro yg Jue skrg tgh shooting crita Lagu Kita..Hmm..okla not bad..Plg xleh blah,aku ada jmpa sorg pak cik ni (ntah xknal pn sapa tp penyanyi la) dok buat video clip lagu dia kat tepi2 air terjun kecik tu..haha..cm lawak pn ada..

Dok trigt buleh kat kenangan lama.Tu la,skrg rasa mcm berat plak nk p jogging stlh lama tggl~

Case write-up xsiap lg.hantar hr isnin ni,nk siapkan hari ni gak..Jia you !

p/s : dulu time diet for nearly 2 months kurang la berat smpi la ni tggl 46 kg .

0 comments:

Post a Comment