Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
0

Go Genting !

Hari Khamis lepas,aku n kwn2 baik aku a.k.a BFFs buat la outing kat Genting Highlands.Kami berempat (aku,Rozita,Abby n Nurul) dah lama plan nk p sana n Nurul pn telah berjaya kumpul keratan akhbar Berita Harian utk dpt tiket free masuk sana.Hehe..

Kami bertolak dlm pkl 9 pg dan naik bas ke Genting yg berharga rm9.60 pd pkl10.30 pg.Dah sampai sana,kena naik cable car plak iaitu Genting Skyway.Kami pun byr la lg rm5 utk naik cable car padahal x perasan yg tiket bas tu dah byr skali utk cable car.Haish rugi dah rm5.

Awal2 tu kami pun naik la Cyclone iaitu Malaysia's first roller coaster.Yg tu pun dah menjerit sakan.Kononnya sblm naik tu xmau jerit la kan,tp neves gila ah roller coaster tu wpun rail dia pendek ja.Haha..

Lepas tu hujan start dah,tp rintik-rintik ja.So kami nek satu menda lg tu,yg pusing2 tu.Dah pening dah kepala time tu.Habis ja naik yg tu,hujan lebat dah.Pastu kami pun berteduh dlm Beryl's Chocolate Factory kot nama dia(sukati ja aku bbh).

Haa..ni la gambar2 dlm Choco Factory tu.




Pastu berenti smyg sat.Nurul n Rosta beratur dlm line yg panjang gila utk naek Spaceshot.Aku n Abby g smyg dulu.Last2 hujan lebat sgt depa dua xbleh naik sbb bahaya.Pastu kami pun keluar dr theme park tu dulu utk makan.Xtau nak makan kt mana sbb mahal gila tp lapar.Last2 p ja Pizza Hut,mkn kat situ.Harga dia mahal sket la dr tmpt len.Nurul plak selambe ja tapau KFC mkn dlm PH.haha..

Hujan habis berenti ja kami pun masuk blk.Nurul n Rosta meneruskan misi naik Spaceshot dan mereka berjaya.Time tu pun hujan lg sebenarnya.Kami dua ni (aku n abby) jalan2 amek gmbr n dok pikir nak naek Corkscrew.Tp cm bahaya.



Kami dua naek Pirate's Train ni.Igtkn berhantu rupanya tak langsung.Haha..penat ja aku pejam mata.



Last tu jumpa Nurul n Rosta tgh dok bercanda naik benda kayuh2 ni dua org.At first kami dua nak nek gak,tp memandangkan kami pernah naik time 1st yr dulu kat Tasik Titiwangsa,kami pun jd malas nk beratur utk naik menda ni.

Tp memandangkan kami beru naik skit ja,kami pun decide nak naik Rolling Thunder Mine Train kat Flume River ni.Nampak seronok ja.Lagipun,line yg tgh beratur tu tak panjang mana pun.




Habis naik semua ni dah pn pkl7.So kami pun tggu smyg maghrib kat situ siap2 senang sbb takut nnt xdan smyg.Tak tau plak yg theme park tu ttp pkl7 utk pengunjung.Tp seb bek ttp pkl8 utk staff.So,kami dgn bajet staff nya keluar la plus berlari2 bersungguh2 ke cable car sbb nurul telah menipu kami dgn berkata yg cable car ttp pkl8..Sapa x takut kan.Kami tersedar yg kami ditipu pun stlah sampai ke kaunter cable car tu n aku bertnya pkl brapa last cable car.Akak tu rileks ja jwb pkl11.Nurulllllll !!!!!!!

Penat oh lari.Pastu nek cable car dia berenti tgh jalan plak sbb angin kuat sgt.Maybe sbb hujan sama kot.Hmmm...naik bas apa suma,smpi la kat Bukit Jalil dlm pkl10 cmtu.Kami pun terus ke JJ sbb abby nk beli sumthing after aku berjaya pujuk dia utk tidur d bilik aku.Abby dah ddk UKM 4 thn tp xpenah smpi blk aku.Ni la masanya,sbb dia dh nk grad (Bestnya !)

Smpi blk pn pkl11 cmtu.Penat gila.

Tp...

I had fun on that day .weee

♥♥♥♥♥♥♥♥


0 comments:

Post a Comment