Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
0

Cuti-cuti Terengganu

Tanggal 30 April-2 Mei yg lalu,kami satu batch (xsemua pun) adala dalam 76 org telah mengikuti rombongan Kembara Pelajar Perubatan ke Terengganu.

Tujuan utama kami adalah utk menghadiri majlis perkahwinan Ehsan Syukri a.k.a Adam dan Zaidatul Akmal a.k.a Nur Amina di Kuala Terengganu.

Kami bertolak pkl8 mlm dr HUKM dan berhenti smyg Isyak kat R&R Temerloh.Pastu dlm bas tu tido lah kan..

Smpi ke KT dlm pkl5 lebih.Pastu terus berhenti kt Masjid Terapung utk smyg Subuh kat situ.

Cantik kan?Subhanallah


Lepas tu kami terus bertolak ke SHAMS ataupun Sek Men Keb Agama Sheikh Abdul Malik yg femes tu sbb dia sekolah kluster kt Tganu nih.Ada 1org bdk tu femes sbb dpt pelajar terbaik SPM,ha dari sekolah ni la..



Best buat program kat sekolah ni sbb students dia mmg bekerjasama dan aktif dlm LDK dan forum.Paling best time nk present plan hospital utk program Dr.Arkitek tu.Aku join tgk group B present coz aku bkn fasi.Best sgt,keja gelak ja.Haha..


Pkl2.30 ptg tu Ehsan dan Jeda selamat dinikahkan.Alhamdulillah.Tahniah to both of u :)
(km suma x p coz ada program kat SHAMS)


Pastu p mkn kt rumah Ehsan plak.Mak dia buat laksa.Though aku xbleh mkn sgt,tp aku cuba mkn gak.Laksa dia mmg sedaaaappppp..mgkn sbb aku amik kuah yg mcm gulai+santan tuh.Org len yg x amik cmtu mcm xsuka sgt.Tp plg best sbb ada agar2 pelangi,aku bleh mkn la mknn lembut ni dgn senang hati.hehe...

Esok pagi tu plak bertolak ke Pantai Batu Burok,pusing2 sket n breakfast cukupla coz matahari sgt terik time tu.Pastu g Pasar Payang plak,bleh usha2 kain2 sutera tp xdapek la den nk beli,mahal beno..Jimat2 duit,igt antara Kehendak atau Keperluan(soothing words time terasa nk bershopping)..Pastu p plak Taman Tamadun Islam dan Masjid Kristal.









Balik tu dgn perut yg lapar gila,p.cik bas berenti plak kt Losong sbb bebudak ni nk beli Keropok Losong.Hmmm...masa yg ada nk bersiap pn kurang.Aku yg xbersiap mana ni xpala.Tp org len yg nk bersiap cmna?

Last2 smpi umah Jeda nk makan kenduri dh pkl3.30 cmtu la..Lauk pun hampir habis,tp sudah berjaya ditopup (tu la,nk g beli-belah lg).Seb bek aku xpa,xbleh makan sgt.Tp sedap la mknn kt umah jeda,wpun aku hnya bleh mkn nasi n kuah saja.Kuah ayam yg sedapppp..aish,lapaq plak.











Lepas tu kami pun terus bertolak blk ke KL.Singgah kt R&R Bambang utk semayang and makan2 suma.Naik bas pkl9 dah.Selebihnya tido dlm bas.

Smpi KL smlm pkl11.45.Laju gak pak cik tu bwk.

Tp yg x puas hati nya ada ke patut p.cik tu psg lagu dangdut n gelek2 kat TV tu.Hish,semua bdk pompuan sakit hati plus geli plus menyampah.haaa..amik.hahaha..



Ok,that'd be all :)

Tschuess..

0 comments:

Post a Comment