Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
2

Beep Beep

Dah sampai kolej la..pkl3 lebih td.senang ckp pkl4 la.nek Mara Liner.plg best bertolak pkl9 pg,pkl11 dah brenti Hentian Bkt Gantang.Laju tp sgt selamat..Aku suka ! Pastu berenti plak Sg.Perak pkl11.30.

Haaa...kat sini ada satu kisah aku nk cerita.Cmni,td kan time lunch tu aku p la berenti nk mkn nasi kat kedai no.4.Pastu aku pilih ayam masak kicap,kacang botol sket n sambal belacan.Pastu time nak byr tu,sekali kakak tu ckp sumanya rm13.30.Yes,u heard it right !!!

Mahal gila kot weh,rm 13.30.klu makan kat kafe kolej,bru rm3.50.Ni kira lebih mahal dr Pizza Hut ni.Aku cm nak marah ja.Aku tnya sekali lg,berapa kak,dia jwb,RM13.30..

Ni la nasi rm13.30

Tp nk buat cmna,aku dh pilih,kna amik gak a.rasa cm nak marah kt situ pun ada.Padahal air pun aku x beli.Haish..

Xpala,pastu aku pun teruskn makan smbil memendam rasa x puas ati.Pastu adala anak kawan abah mai sembang2.Pastu aku gtau la kat dia nasi aku rm13.30.dia siap ckp hbis duit utk makan 2 hari.Haish..pastu kami siap plan nk amik no kedai n letak kat fesbuk.xpun hntr kat Harian Metro pun ok gak.Aku ada nmpk mak cik sebelah aku makan lauk yg sama,mcm nk p tnya ja harga berapa.

So,disebabkan hati aku masih berasa x puas,habis makan,basuh tgn.Pastu aku p amik tisu n try tgk harga yg di'display' kat ctu.Hmmm..x berani lg.Aku ddk balik.Pastu aku ajak anak kwn abah aku teman p tnya.

Pastu igt nk tnya kakak yg lain,nk tgk kot2 harga dia mcm len.Tp kak td ja yg x busy,dia tnya nk makan apa?? Aku pun jwb,saya nk tnya ja.

Aku : Ayam ni seketul brapa??
Kakak : rm2.50
Aku : (heran).Sayur ni?
Kakak :rm1
Aku : Aik? kenapa td saya makan kena rm13.30?
Kakak : Eh?? Laaa..igtkn td dtg dgn family tu. (ada 1 family gak dok beli mknn time tu).
Aku : Taklah.saya memang dtg sorang ja.Patutla mahal.Nak balik duit saya.Haha..
Kakak : Eh..sorry2..
Aku : Haha..xpala (lega.rupanya nasi aku rm4.50 ja.seb bek kakak tu ckp sorry.klu x,agak menyirap darah kat situ gak)

Moral of the story : Berani kerana benar,takut kerana salah.

Ok,sampai kolej dekat pkl4.Semayang apa suma,on9.cm besa a.Sekali Erma ajak mkn kat OT.jomla.layan.hihi..

tgkla gmbr na..


Erma dgn asam laksa.kanan sekali tu cendol ya kawan2.hihi..
Aku punya nama tomyam apa ntah x ingat.
Ni tgk lg sekali asam laksa Erma.Sedap !!

OK.mcm tu ja food review kali ini.Hehe.harga kena tnya private ya.haha..

2 comments:

Anonymous said...

namaste...awai balik weh,tale xjoin hg ka..rajin ema balik hukm..btw..nt p bejalan leklok na..~~from6~~

nurhafizoh said...

balik ada SSM.huhu..sedey2..xpa la .siap awal pn xpa.til blk hari ni(sabtu) coz dia ada kenduri kt umah tok dia..

thanx hanim :)

p.s : wpun blk awal kt kolej,tp aku x terasa nk jogging.haha..pdhl seyes dh gemuk.jgn x cam aku sudahla nnt no..haha..

Post a Comment