Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
0

Banyak benda nak update nih

Memandangkan malam ni quite free sbb xdak study grup,maka aku pun bersemangat la utk update byk2 sket.Lgpun ada yg tegur blog lama tak update.Tak sangka ada jugak yg concern.Hihi..

Ok,kita nak start dgn yg mana satu dulu eh.Nak cek balik kat mana kita tertinggal hari tu.

Haaa..meh sket nak cerita.Every weekend sampai last week aku berterus-terusan bertandang ke open houses kawan2.Bukan apa,nnt next yr xbleh dah buat cmni.Ah,alasan.Ckp ja la nak makan free kan senang.Hikhik :x

Hari tu g open house kat rumah kakak Syed,boss aku.Ya lah,boss la.Sbb dia ketua batch kami.Aku plak penolong,so aku mcm assistant boss la konon kan.Hihi...

Kakak dia baik oh,dah la cantik,lemah lembut,suka sembang plak tu.Nak tau sapa kakak dia? Haaa...tgk la previous post.Yg ddk sebelah aku tu lah.Aku kan berbaju biru time tu.Kenal tak? :D



Pastu last week aku n kawan2 attend open house kawan kami dkt Keramat,dkt ja.Tp gambar ada dlm kamera dia la...Kenyang gila dah la sambut birthday lg.Dpt makan kek choc indulgence and butterscotch.

Then,nak g umah sorg lg kat Bangi.Naik la KESAS highway.Time odw jalan tu aku rasa berat semacam ja.Pastu park la kereta tepi jalan.

Konon2 nak cek sendiri la kan,siap cek air,minyak hitam apa suma.Mcm ok,tp before keta mati tgh jalan tu ada bau hangit sket and ada asap kat hand brake.My Gosh !


~Muka tgh call abah tp sempat lg senyum~


Haha..ada kereta tunda lalu,pastu kami ckp la bukan rosak just panas ja.Then dia ckp ok and jalan.Kalau dia tunda keta,maka abis tertunda jugak la duit aku kan.Atau pun nama lain dia melayang lah duit.Wuuu..xsanggup..

Then,ada lg org lalu kat seberang jalan.Dia naik moto dgn kawan dia,plus dia berlari2 ke arah kami.Kami yg pompuan ni takut la.Seb bek ada budak laki tumpang keta 2 org.Sorg malay,sorg India.Bleh la nego dgn lelaki India yg berlari ke arah kami ni.Then,kami try jalan after dah agak sejuk keta tu.

Pastu sket lg ja nak sampai tol,kereta mati plak skali lg.Malu skali lg.Haha...seb bek sempat ke tepi sket b4 dia mati,then tak la block org yg nak queue byr tol tuh.

Tiba2 ada plak mekanik mai tgk apa yg tak betul.Rupa2nya ada plag yg loose,then dia rapat kan la,kira mcm cantum supaya ada connection blk dgn engine tuh.Ntah,aku pn tak reti bahasa engineering dia cmna.Heh..Pastu dia ketatkan hanya dgn menggunakan getah putih yg kalau masuk Mydin kena ikat beg plastik kita tuh.Haaa..betul ! Dia guna yg tu lah.B4 that dia cuba cantum dgn gam gajah yg hanya berapa rm shj tu,tp fail.So that,dia guna getah putih tu..


Tau tak dia caj berapa?



RM 80 !!



Mahal kan?



Makan duit betul! Last2 after negotiate dapatla rm50.Tu pun mcm dah risau dah kami pun.Malas cari gaduh,terus bayar and blah.Mcm Touch and Go lah.Elok sgt dekat dgn toll.Bagus~


Okay,cerita yg ketiga adalah ttgh posting di HKL.Skrg kan aku tgh posting Internal Medicine,so kena p HKL for 2 weeks.HKL sgt crowded okay.1 wad 60 patients.Tp sgt seronok sbb patient dia suma ada positive findings.Mmg yg tahap massive splenomegaly,etc2..Malas nak berceloteh panjang.

Tp tu lah,panas dan lenguh kaki sbb seharian dr pkl 8.30 pg smpi pkl4++ berdiri.Clerk pt pun berdiri sbb tak byk kerusi.Lupa nak cakap houseman sgt ramai.Hihi...

Tp kafe dia sedap ! Tu lg advantage posting kat situ.Plus,supervisor kami sangaaaaattttt baik orgnya.Suka mengajar ! Dr,please join teaching hospital,PPUKM jom,nak?

:D

With our beloved supervisor.


Oklah,malas nak manic sgt utk update kali ni.Till then ya,tschuess :)


0 comments:

Post a Comment