Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
0

Hari yg cool


Hari yg 'cool' ini dimulakan dgn bangun seawal 6 pagi (eh org lain rileks ja bgn pkl6) setelah tido pkl1+ skit.Semalam actually hari yg sunggguhhhhhhhh penat.Penat weh,xtipu.Sbb tu hari ni cm mengantuk gila bgn pkl6 pg.Pastu dah mandi semayang suma,siap2 nak g wad amek darah.Ya,darah mmg akan diambil awal pg.Namun,sesampainya di wad,berita kurang menggembirakan pun sampai.DARAH SUMA DOKTOR DAH AMEK PKL6 LAGI ! Waaa...ngantuk lah cmni.Dah 2 mnggu pn x amek darah lg,kami ikut turn amek darah.Pagi td turn aku,tp dah burn,so tggu next Monday plak lah.

Dah ngantuk gila tu,apa lg,sambung lah tido kat surau kecik kat wad aku.Hehe...bangun2 dkt pkl7.45 pg kena g CPC kat Auditorium plak.Sabar2.Sampai kat presenter terakhir,aku pun tido dlm Audi.Haha..xtahan owh ngantuk.Bangun2 nak g makan (tiap kali CPC ada jamuan after tu,sbb tu medical student x escape,pdhl dekan wajibkan kot g,so okla kan,dpt makan lg) tp ramaaaaiiii gila org beratur.So,kami pun decide beli kuih kat kafe sudah buat alas perut.Then,terus bergegas2 ke OT untuk tgk patient aku buat LSCS iaitu caesarean section (operate utk lahirkan baby) .Aku nak assist surgeon tuh actually,ya lah,dah alang3 patient aku kan.Tp sampai sana tgk2 dah tinggal nak jahit saja lg.Patient aku adalah patient 1st masuk OT yg start pkl8 selalunya..so punah harapan utk assist caesar.

Tp,harapan tu ada lagi actually..Hehe..saja ja gempaq.Ada lg patient nak buat LSCS,so apa lg,volunteer la kat Prof nak assist.Prof bagi,syiok gila.hehe..ya la.dulu time 3rd yr sempat assist ERPOC(sila google kalau rajin) ja pun.So here we go.....

Haa..yg pakai tudung tu aku ler.(xbleh letak gambar byk2)

Pastu kawan aku plak assist TAHBSO (Total Abdominal Hysterectomy Bilateral Salpingo-oophorectomy)..pergghhh..penat nak menaip maksud TAHBSO tu.Habis OT g lunch lah,ptg tu plak ada workshop ngan Dr.Ada org lmbt skit,Dr dah marah gila,pastu ada 4 stations kena rotate.Time kat station Dr tu,suma siap kena marah lg,then Dr blah trus.Sedih plus geram gak actually sbb xdpt blajar.

Tp xpa,hidup mesti diteruskan.Patutnya ada teaching plak ngan Dr lain.Tp Dr tu postpone plak,ok lah,bleh aku cover bed utk esok pnya ward round.Then,sembang2 ngan junior sket.Pastu misi pencarian abdomen plak,bru plan nak balik.Then kwn aku ckp,ada patient msk untuk elective LSCS sbb baby breech-3 patients plak tu.Apa lg,naik tgkt atas,then palpate baby breech.Seronok gilaaaaa...akhirnya after almost 2 weeks,bleh palpate breech yg sgt senang nak diagnose.Mmg terasa gila la kepala yg keras tu kat atas,ballotable sunggguhhhh..Hehe...pastu balik.Smyg asar and here I am,typing this for next entry.hehe...

So...cool, huh? Part assist LSCS tu lah paling best

0 comments:

Post a Comment