Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
0

Selamat Hari Raya

Balik bercuti d Aloq Setaq sgt sekejap.Cuti seminggu ja kami nih.Raya ke-3 dah blk KL,esok iaitu Isnin dah mula on-call full shift cam besa.

OK.Meh nak cerita sket apa yg berlaku time cuti raya ni.
Hari Jumaat malam aku bertolak naik bas ke Kedah.Sabtu pagi tu sampai la,tp sahur kat RnR ja.Then rehat2 kat rumah sehari tu.

Esok tu,Ahad,kami sekeluarga bertolak g rumah kak aku kat Kuantan.time ni 5hb la,duduk sana 2 hari,smpi 7hb.Bukak posa sama2,sedap oh.Siap buat siakap 3 rasa,pizza bbh cheese byk2 etc.Tp x sempat tgkp gmbr sbg evidence.Hihi :P

Then,7hb tu bertolak ke KL or more precisely,Ampang..Sampai Ampang tepat2 time bkk posa.Man,it was close ;)

Then,tido sana and esok tu 8hb bertolak plak p rumah Mak Teh aku kat Puchong.Pastu g jalan2 beli brg2 rumah utk raya,after Zohor bertolak ke KLIA.


G KLIA sbb nak hantar adik aku K.Chik yg nak fly ke Ohio,US.Lama gila dia ddk dlm flight,31 jam setengah.Tp ada transit di London-LA-Michigan-Columbus (Ohio).Alhamdulillah dah sampai la skrg kat sana.Dgr kata rumah dia besar,oh jeles ! haha..First time kena beraya di perantauan sbb dia sampai sana malam raya di US.Esok tu time org beraya dia kena p daftar uni plak.Hihi..tp yg syoknya,aku msg dia kena charge cm besa 1 sen ja,tp dia kena charge 35 sen/msg.Murah o celcom .Jom pakat2 pakai celcom.





Ok,abis ja hantar adik aku,lebih kurang 10mlm tu jugak,kami bertolak dr KL ke Kedah.Man,jammed gila highway.Igtkn x jam sbb bertolak mlm.Rupanya sampai rumah esok pagi pkl8.Penat gila drive,gilir dgn abah aku.Ngantuk sggh,badan penat.Tu yg pecut dr G.Semanggol ke rumah amek masa 1 jam lebih ja.Yg aku tau mata dah lali time tu.

Sampai rumah plak,igtkn bleh tdo.Tp aku n parents aku terus ke Giant utk beli brg2 buat makanan utk beraya.Aku beratur panjang nak beli santan.Elok time aku sampai,santan abis.Elok sgt ! Haha..menguji kesabaran sungguh.


Esok tu dah hari raya,first time kami beraya di Alor Star.Lepas smyg raya di surau taman,trus bertolak blk kg.Sampai2 trus beraya rumah Mak Njang,then rumah Che Hamid,Cik Ma,Mak Lang sblh abah,Mak Mek,Pak Long and Pak Lang sblh mak plak.Then sambung plak malam tu,raya rumah Pak Da.Okay,hampa bleh byg tak aku makan byk mana,sampai nak pecah perut.Aku ni plak style p raya rumah org,aku makan lemang/ketupat dgn rendang/serunding tuan rumah buat/beli.Kuih raya aku tak makan,sbb bg aku kuih raya lebih kurang sama rasa dia.Tp rendang len2.And for ur info,rendang yg aku makan kat rumah2 tersebut,sangaaaaaatlah sedap.Cmna aku nak resist kan,rumah2 di atas mmg hot spots la time raya ni.




Esok tu plak p beraya rumah Pak Ngah,siap ada makan2 nasi tomato,laksa,tapai,ikan pekasam pa suma..Mmg sedap a kan..Then,aku p mana lg eh? Tak igt dah.Tp ptg tu pkl3.30,aku bertolak blk Alor Star.Sampai2 rumah,smyg Asar and keluar g Giant cari makanan.Last2 end up beli Mee Derga.Lepas makan,terus lelap.Then bgn,smyg suma.

Esok tu 12 hb,after keta dah siap servis suma,aku n 5 org lg kwn aku bertolak blk ke KL.Agak am la,actually more to byk kereta and traffic pun slow-moving la kan.Dgn hujan lebat kat Perak.Last2 smpi HUKM pkl9++ malam gak la.Pastu sempat lg FB,pkl12 mlm tido sbb esok tu,Isnin on-call start 7 pagi.

Bleh bayang tak betapa busy dan penatnya aku holiday ni? Dahla short gila,tak sempat ddk rumah and beraya lama2.Sedih plak,time on-call raya ke-4 tu kawan aku msj nak mai rumah tp aku tak dak.Huhu...


Oklah,SELAMAT HARI RAYA SEMUA.MAAF ZAHIR DAN BATIN.

0 comments:

Post a Comment