Welcome,Readers !!

Dear readers,kindly drop some comments before leaving this blog,okay?
4

Macam-macam weh~

Hari ni bangun sahur 2nd time weh makan nasi !! Slalunya makan roti or biskut kering ja kt kolej,cuma skali ja rajin beli nasi ri2..huu..pagi td makan nasi lemak siap,hehe..pastu men fesbuk sat after subuh,try la nk upload gmbr blk ngan L tp xleh plak..dr smlm lg..dkt 6 kali try xleh..geram plak kt wimax ni.xpa2,sabar..

Hari ni g treatment gigi kt klinik dr.faridah,sakit gigi lama dah,mls nk g yg hukm pnya sbb banyak kerenah..kena ada guarantee letter la mcm2..lgpun 1st time sakit gigi tu busy dok prepare utk long case..aku biar ja sakit gigi berlarutan sbb dia intermittent ja.Td g la cuci gigi suma,buat scaling sekali,kna rm55.Pastu aku tnya dr sbb pa gigi aku mcm semakin gerak n jd berlapis plak,pastu dr pn check la.Dia ckp rahang aku kecik,pastu gigi geraham bongsu xleh nk kuar n dia tolak yg depan la.Sbb tu la hat depan jd berlapis (lapaq kek lapis tiba2)..dia ckp atas bawah pn sama,gigi bongsu xleh kuar..ptt la selama ni aku dok check kat cermin gigi aku mcm nk kuar xkuar,sbb limited space rupanya.n gusi pn bengkak dr ckp.Hmm,pastu dr suggest pakai braces..aku tnya la brapa lama kna pakai..dia ckp dlm 2 tahun..aku at 1st dh mcm nk agree tp bla fikir blk,oh no..2 tahun means aku terpaksa grad pakai braces..xmau !!

Abah aku ckp grad nnt tgkp gmbr xyah senyum..hahaha..So aku rasa better pakai time houseman ka..tahan sat bleh dak gigi bongsu lg 2 tahun??huhu..

Pastu aku p plak beli tiket bas blk KL..seb bek ada lg,blk sana Sabtu mlm nek Transnasional la..Tiket bas dh mahal weh,bek nek flight.murah n cpt.pasni kna book tiket awal2..

Pastu p plak beli baju raya..Blk2 try muat2 ja..abah aku ckp nmpk muat2 sgt,amik yg longgar sket..haha..so aku pn p la tukaq sbb kedai tu xdak fitting room..Aku pn p la tukar,yg jaga kat situ bdk lelaki,dia ckp okay ja,p tukaq n then bawa mai kat dia,dia nk tgk..

Pas aku tukaq,aku p la kat kaunter tu,ada sorng mak cik ada plak kat situ..pastu dia marah,dia ckp,mana bleh simply tukaq2..dia kata cmna klu aku bwk baju dr umah n pandai2 tukaq kat situ..dia ckp pttnya check dulu baju yg aku bwk awal2 tu ada x semacam dgn stok2 yg dia ada.Dia marah2 n aku pn dh geram dr td dlm hati,tahan ja la.Pastu dia bbh dlm plastik smbl berkata ,”Apa la beli baju pn xtau saiz sendiri” dgn muka sarcastic+masamnya..

Aku cm nk ja kata,” Ni mak cik,nk bgtau sket,xkelapaq saya nk bawak baju saya sendiri yg bkn saya beli kat sini klu saya nk tukaq.Pastu dah nama pn baju beli,mana nak tau saiz baju yg dia buat tu sama ka dak ngan badan aku.Saiz baju ikut la kedai yg buat tu.Klu dia buat S besaq,nak wat cmna kan.”.Namun,semua itu hanyalah mimpi..xpala ni hari hg mak cik,sabaq ja la..org tgh marah,ibarat menyimbah minyak ke api yg tgh marak org katakan.Seb bek aku blajar nilai2 murni n budi bahasa dlm PPD,aku mls nk lawan,seb bek hg lebih tua.Tp lebih tua xbermaksud hg bleh mrh org sesuka hati ok,Mak cik !! Klu nak aku bleh ja beli kat tmpt len mak cik oi,xkelapaq pn beli kat kedai hg.Huh !

Aku blk umah crita la kat abah aku.Abah kata,klu abah,abah marah ja..Huhu..mls la..

Mlm td 1st time dlm bln posa ni aku buat 20 semayang tarawih. Mmg bdk pompuan x ramai tggu smpi 20. Selalunya kat kolej depa mmg buat 8 n trus smbung witir,mayb sbb 8 pn dah smpi pkl10,esok org nk keja n study lg kot..Xpala..smlm tu aku smpi umah larat buat 8 ja kat surau..bkn xlarat,tp angin kacau.hehe..

Tp td geram gak la,budak2 ni men mercun x igt org len tgh smyg ka hapa ka..Klu org yg sakit jantung,bleh mati weh,kuat gila ok ! Dahla byk kali Booomm..mmg xkhusyuk la kan..Td plg dahsyat kot,2 kali depa men mercun hat kuat,pastu kereta terdekat bunyi alarm..haha..pastu suma kata “Ha,xtau2..spa buat”..Haish,adik2 ,len kali men la depan rumah hampa sendiri,jgn dok men depan surau..Tiba2 trigt Upin n Ipin <3

Apa pendapat hampa,pembaca sekalian?
A : Pakai braces skrg,biar ja grad pki braces =(
B : Bek pki later ja..

Tlg vote sat buleh?? B4 27 hb 9 ni,penting..Leave ur vote as a comment ok? Xkesahla comment kat tepi chatbox tuh pn,ok ja Thanx~

4 comments:

mYshah said...

pakai je, bile lagi nak pakai? xkan nak pakai mase bersanding? :P

nurhafizoh said...

amboi abg shah,bersanding plak dia..time kahwin sure la x pki dah..ha3..

'atiqah said...

suamiku memeberi izin untuk daku berbuat begitu juga.hehehe..tunggu time kerja nanti..

weh, bajet bape kt sana?
kwn dpt rm3200 kot kalau tak silap

nurhafizoh said...

atas bwh rm3600..tp after buang braces,kna caj pulak pendakap apa lg tah,lg rm600..k.long xpyh pakai pn xpa,dah elok dah pn~

Post a Comment